Location:
З Днем народження, наша Україно!
( відео за посиланням)https://youtu.be/vAITFXCW4MQ
Location:
З Днем Дошкілля!
Location:
Вітаємо з Днем захисників та захисниць України! З
https://youtu.be/whgSFEMracc (відео за посиланням)
Location:
Чи навчилися ми бути толерантними?
Location:
У статті 9 Закону України «Про освіту» відмічено, що однією з форм здобуття освіти є дистанційна форма здобуття освіти. Вона визначається, як «індивідуалізований процес здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій». Але чи є придатною ця форма роботи для дітей дошкільного віку?
У листах МОНУ від 11.10.2017 № 1/9-546 «Методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» та від 27.09.2010 № 1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п'ятирічного віку» зазначено, що «оперативно обмінюватися інформацією з батьками найзручніше в Інтернеті. У пригоді стануть сторінки сайтів закладів дошкільної освіти, електронне листування, онлайн-спілкування у закритій групі в соціальних мережах тощо» та відмічена важливість «розроблення та запровадження медіа-освіти, створення інформаційних дошкільних програм, зокрема "Електронної пошти для батьків" з питань розвитку дітей п'ятирічного віку». Це все стосується взаємодії з батьками та дає змогу навчити їх проводити час з дитиною з користю.
Але педагоги мають змогу не тільки інформувати батьків, а й проводити освітню роботу з дітьми. Лише необхідно дотримуватись вимог Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України24.03.2016 № 234 та зареєстрованого в Міністерствіюстиції України14 квітня 2016 № 563/28693 з метою запобігання проблемам зору та серцево-судинним захворюванням.
У розділі XIІ «Вимоги до розпорядку дня і навчання, організації життєдіяльності, рухової активності дітей» зазначено, що «перегляд розважальних телепередач, мультфільмів і діафільмів для дітей дошкільного віку допускається не частіше 1 разу на день. Тривалість перегляду розважальних телевізійних передач не повинна перевищувати 20 хвилин на день для дітей 3-4 років і 30 хвилин для дітей 5-6 років»
А у разі, коли дитині необхідно взаємодіяти з гаджетами, дотримуватись таких правил: «Заняття з використанням комп’ютерів дозволяється проводити для дітей старшого дошкільного віку два рази на тиждень (не більше одного разу протягом дня). Безперервна тривалість роботи з комп’ютером не повинна перевищувати 10 хвилин. Після занять з дітьми проводять зорову гімнастику. Для дітей з хронічними захворюваннями; дітей, що часто хворіють; після перенесених захворювань (протягом 2 тижнів); дітей з порушеннями зору тривалість занять з комп’ютером зменшується до 5-7 хвилин.
Для роботи з комп’ютером необхідно забезпечити раціональну організацію робочого місця: меблі повинні відповідати зросту дитини, верхня горизонталь екрана відеомонітора повинна знаходитися на рівні очей, відстань від очей до екрана – не менше 50 см.
Заняття з використанням електронних технічних засобів навчання (далі - ТЗН) з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводяться у разі згоди батьків не більше 10 хвилин. Для дітей старшого дошкільного віку безперервна тривалість занять з використанням ТЗН (інтерактивні дошки, відеопроектори тощо) не повинна перевищувати 15 хвилин».
Location:
Вплив конструктора ЛЕГО на розвиток дошкільнят. на
Людина, яка здатна конструктивно мислити, швидко вирішувати логічні завдання, найбільш пристосована до життя, так як швидко знаходить вихід зі скрутних ситуацій, бере раціональне рішення. Вплив конструктивної діяльності на розумовий розвиток дітей вивчав А.Р. Лурія. Ним був зроблений висновок про те, «що вправи в конструюванні мають істотний вплив на розвиток дитини, радикально змінюючи характер пізнавальної діяльності».
Конструктивна діяльність займає вагоме місце в дошкільному вихованні і є складним пізнавальним процесом, в результаті якого відбувається інтелектуальний розвиток дітей: дитина опановує практичними знаннями, вчиться виділяти істотні ознаки, встановлювати відносини і зв'язки між деталями і предметами.
У педагогічній практиці широко використовуються різноманітні види конструювання - з деталей конструктора, великогабаритних модулів, з паперу, природних і непридатних матеріалів. З усього різноманіття конструкторів, які використовуються в дошкільному закладі, мені хотілося б зупинитися на ЛЕГО конструкторі, який представляє собою яскравий, барвистий, поліфункціональний матеріал, що надає величезні можливості для пошукової та експериментально-дослідної діяльності дитини. З його допомогою важкі завдання можна вирішити за допомогою захоплюючої творчої гри, в якій не буде переможених, так як кожна дитина може з нею впоратися. Елементи конструктора ЛЕГО мають різні розміри, різноманітні за формою, прості варіанти скріплення з іншими елементами. Варіантів скріплення ЛЕГО - елементів між собою досить багато, що створює практично необмежені можливості створення різних типів будівель та ігрових ситуацій.
Для вихователів дитячого садка використання ЛЕГО- конструктора є чудовим засобом для всебічного розвитку дошкільників, що забезпечує інтеграцію різних видів діяльності.
За допомогою конструктора LEGO вирішуються завдання освітньої діяльності з дошкільниками за наступними напрямками:
1. Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загальне мовленнєвий розвиток і розумові здібності.
Сучасна педагогіка і дитяча психологія прекрасно простежила взаємозв'язок між розвитком мозку і розвитком моторики рук. Очі й вуха - органи, які сприймають інформацію, але закріплення цієї інформації проводиться методом дії. Діяльність мозку безпосередньо пов'язана з дією рук, зі здатністю точного і тонкого маніпулювання ними. Тому такі ігри, як конструктор ЛЕГО, є саме тими методиками, які розвивають мислення в прямому сенсі цього слова.
Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.
2.. Отримання математичних знань про рахунок, форму, пропорції, симетрії.
3.. Розширення своїх уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт.
4.. Розвиток уваги, здатності зосередитися, пам'яті, мислення.
Коли дитина намагається зібрати кубики конструктора в єдине ціле, він тренує і розвиває моторику рук. Одночасно задіюються зорові рецептори, і координуються рухи. Так, відбувається розвиток мозкової діяльності, яка поступово розділяється на конструктивне і образне мислення.
Розвиваючі ігри, подібні ЛЕГО, значною мірою впливають на розвиток образного і конструктивного мислення саме з цієї причини. Але якщо цього роду ігри першого покоління мали вузьку специфікацію, спрямовану виключно на розвиток дрібної моторики, то барвисті кубики ЛЕГО, що випускаються за різними сюжетами, і мають різне спрямування, значно розширили діапазон впливу на мозок дитини.
Наприклад, ЛЕГО Дупла, призначені для дітей молодшого віку, і мають розміри , що в два рази перевищують стандартні, дозволяють розвивати і просторове мислення. А ті кубики ЛЕГО, які містять цифри, відносяться до навчальних. Використання поверхні кубика в навчальних цілях дає прекрасний ефект, тому що таким чином в кубиках поєднується відразу ж кілька функцій, корисних для розвитку всіх видів мислення. Розвиток конструктивного мислення дитини з раннього віку є запорукою швидкого засвоєння шкільного матеріалу в майбутньому.
5.. Навчання уяві, творчому мисленню.
Один з проявів творчих здібностей - вміння комбінувати знайомі елементи по-новому. Робота з ЛЕГО-елементами стимулює і розвиває потенційні творчі здібності кожної дитини, вчить його бачити і руйнувати, що теж дуже важливо. Руйнувати неагресивно, не бездумно, а для забезпечення можливості творення нового. Ще В.В. Зеленський в класифікації ігор, наводячи приклади конструктивних і деструктивних ігор, говорив, що потреба в руйнуванні зберігається у дитини до кінця дошкільного віку. Але, ламаючи свою власну споруду з ЛЕГО, дитина має можливість створити іншу або добудувати із звільнених елементів деякі її частини, виступаючи в ролі творця!
6.. Оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати з частин ціле.
Конструювання-це вид продуктивної діяльності дошкільника, що передбачає побудову предметів. Його успішність залежить від рівня розвитку мислення і сприйняття дитини. Щоб побудувати конструкцію з будівельного матеріалу, необхідно вміти обстежити об'єкт, розділити його на складові частини -деталі, оцінити їх розмір, просторове розташування, замінити одні деталі іншими в разі потреби. Також для успішності конструювання потрібно вміти представляти майбутній предмет в цілому - з усіх боків, спереду, збоку; особливо уявити невидимі деталі. Виділяють такі види конструювання:
1) конструювання за зразком;
2) конструювання за моделлю;
3) конструювання за задумом;
4) конструювання за умовами - вимогам, яким повинна задовольняти майбутня конструкція (наприклад, певний розмір);
5) конструювання за кресленнями і наочним схемами;
6) конструювання з теми;
Конструювання за зразком полягає в тому, що дітям пропонують зразки будівель, виконаних з деталей конструктора і показ способів їх відтворення. У даній формі конструювання забезпечується пряма передача дітям готових знань, способів дій. У дітей формуються узагальнені способи аналізу об'єктів і узагальнені уявлення про них, необхідні для успішного здійснення конструювання. Велику роль в цьому відіграє засвоєння дітьми схеми обстеження зразків, побудованої за принципом: від загального - до частин - до загального.
Конструювання за моделлю полягає в наступному: дітям у якості зразка пропонують модель, в якій обриси окремих її елементів приховано від дитини. Цю модель діти повинні відтворити з наявного у них конструктора. Таким чином, дитині пропонують певну задачу, але не дають способу її вирішення.
Конструювання за задумом володіє великими можливостями для розгортання творчості дітей, для прояву їх самостійності: вони самі вирішують, що і як вони будуть конструювати. Але створення задуму майбутньої конструкції і його здійснення - досить важке завдання. Задуми дітей нестійкі і часто змінюються в процесі діяльності.
Конструювання за умовами полягає в наступному: не даючи дітям зразка споруди, малюнків і способів її конструювання, визначають лише умови, яким споруда повинна відповідати і які, як правило, підкреслюють практичне її призначення (наприклад, сконструювати міст певної ширини для пішоходів і транспорту). Завдання конструювання в даному випадку виражаються через умови і носять проблемний характер, оскільки способів їх вирішення не дається.
Конструювання за кресленнями і наочним схемами. З деталей конструктора відтворюються зовнішні та окремі функціональні особливості реальних об'єктів, можливості для розвитку внутрішніх форм наочного моделювання. Ці можливості найбільш успішно можуть реалізовуватися при навчанні дітей спочатку побудови простих схем-креслень, що відбивають зразки будівель, а потім, навпаки, практичному конструювання за схемами і кресленнями. В результаті такого навчання у дітей розвиваються образне мислення і пізнавальні здібності, тобто вони починають конструювати і застосовувати зовнішні моделі в якості засобу самостійного пізнання нових об'єктів.
Конструювання за темою. Дітям пропонують загальну тематику конструювання. Вони самі створюють задуми конкретних будівель з конструктора і способів їх здійснення. Основна мета конструювання по заданій темі - актуалізація та закріплення знань і умінь.
7.. Навчання спілкуванню один з одним, повага свого і чужого праці.
Педагог керує практичною діяльністю дітей та їх взаємодією, орієнтує дітей на коректну взаємодію в процесі конструювання і в момент обговорення результату роботи. З одного боку, педагог спонукає дитину до активної позиції, ставить його в умови, які спонукають приступити до діяльності. З іншого - виховує відповідальність, вміння підкорятися вимогам колективу, проявляти взаємодопомогу, допомагати тим, кому важко, знаходити способи самовираження. Це дуже важливий результат спільної конструктивної діяльності. Інакше кажучи, педагог вирішує завдання формування і розвитку у дітей комунікативних та регуляторних здібностей і моделювання різних типів взаємодії дітей.
Location:
Спортивні розваги – це завжди реалізація нових яскравих вражень, настрою для наших дошкільнят. Вихованці нашого закладу взяли участь у спортивній розвазі «Ми – сильні, сміливі, спритні», присвяченій Дню Збройних Сил України, під час якої малята не тільки показали свої фізичні можливості, рішучість, витримку, швидкість, спритність, наполегливість, а й отримали заряд позитивної енергії та гарний настрій.
Location:
Location:
#ЗАВЖДИ ПОРУЧ
Location:
Сьогодні дуже важливо допомагати та підтримувати наших захисників, тим хто кожного дня чує свист куль і бачить смерть друзів. Лише відчуваючи нашу підтримку, вони продовжують боротьбу, бо знають, що за ними стоїть народ України.
Location:
Новий рік - найулюбленіше свято не тільки малят , а й дорослих. Навіть ті, хто давно не вірить у дива, чекають маленьких подарунків у цей день.
Конотопський заклад дошкількної освіти (центр розвинку дитини) №3 “Дивосвіт”
Україна, Сумська обл., м. Конотоп,
вул. Гетьманська, 1
©2024 “Дивосвіт”