Image

КОМП'ЮТЕРНА ЗАЛЕЖНІСТЬ У ДОШКІЛЬНИКІВ

Дорослі нині активно користуються комп'ютерами та іншими електронними девайсами. І оскільки більш за все дитина дошкільного віку прагне бути як дорослий, діяти як він, то під час ознайомлення з комп'ютером, у неї горять очі від захоплення та інтересу.

 Освоюючи комп'ютер, дитина стає зібраною й уважною, запам'ятовує значну кількість інформації, у неї активізується розумова діяльність. Утім не все так безхмарно, адже комп'ютерна залежність може виникнути й у дошкільному віці. Тож дорослі мають навчити дошкільника правил роботи з комп'ютером, розповісти йому про користь і шкоду, які можуть спричинити "спілкування" з ним.

Під впливом комп'ютерних ігор у дитини навіть у дошкільному віці може сформуватися адиктивна поведінка. Зокрема вона характеризується прагненням утекти від реальності. Тож дитина не розв'язує важливих для себе проблем, зупиняється у своєму особистісному розвитку.

Захоплюючись комп'ютером, вона значно менше цікавиться звичайними іграшками, натомість постійно прагне поринути у світ віртуальниї ігор. Для дитини дошкільного віку найавторитетнішими дорослими є батьки. Тож саме вони мають подбати про профілактику комп'ютерної залежності і стати прикладом адекватного використання комп'ютера.

Image

Рекомендації для батьків щодо профілактики комп'ютерної залежності у дитини

Дотримуйтесь чіткого режиму. Тривалість "спілкування" з комп'ютером для дошкільника 20- 30 хв. на день. Дітей дошкільного віку ще можна відволікти іншими заняттями. Тому на сльози, капризування та скарги дитини реагуйте спокійно й терпляче, пояснюйте необхідність чергування розваг за комп'ютером з іншими, важливішими справами.

Заохочуйте та хваліть дитину. Саме похвала - один із "чарівних ключів", що відкривають двері у внутрішній світ дитини. Хваліть її за вимиту тарілку, вміння самостійно вдягатися, за дружню та спокійну гру з іншими дітьми. У комп'ютерних іграх закладено безліч заохочень, яких діти не отримують від батьків. Комп'ютер не втомлюється відзначати здібності, розум, спритність. Він позитивно реагує навіть на програш і помилки, у той час як дорослі нервують і картають дитину з її невдачі. Байдуже ставтеся до успіхів дитини в комп'ютерних іграх, адже в них уже закладене заохочення.

Будьте зразком для наслідування. Не порушуйте правил, які встановлюєте для дитини. Вони мають бути однаковими для всіх членів родини. Проаналізуйте, чи не залежні ви самі від комп'ютера. Подолайте цю звичку - і вона ніколи не виникне у вашої дитини.

Контролюйте зайнятість дитини. Залучайте її до занять у гуртках та секціях, виконання домашніх обов'язків. Зробіть традицією сімейне читання, грайте з дитиною в настільні ігри, пригадайте ігри зі свого дитинства та зацікавте ними дитину. Спонукайте її до ігор на свіжому повітрі.

Контролюйте роботу дитини за комп'ютером. Важливо чітко контролювати, в які комп'ютерні ігри грає дитина, і відстежувати будь-які відхилення в її поведінці після того, як гру закінчено. Так, якщо, програвши, дитина стала дратівливою, збудженою, погано засинає, - це вказує на те, що або було перевищено час гри, або гра не підходить дитині. Віддавайте перевагу розвивальним іграм і сайтам. Встановіть спеціальні мережеві фільтри і спеціалізоване програмне забезпечення, що дасть змогу контролювати й лімітувати взаємодію дитини з комп'ютером.

Конотопський заклад дошкількної освіти (центр розвинку дитини) №3 “Дивосвіт”

Україна, Сумська обл., м. Конотоп,

вул.  Гетьманська, 1

Підписатися на новини

Search